Tehnici de meditație și relaxare experimentate de-a lungul timpului

Am promis acest articol de ceva timp și iată că i-a venit vremea. Astăzi scriu despre tipurile de meditații pe care le-am încercat de-a lungul timpului. Unele îmi sunt mai la îndemână, iar pe altele le practic mai rar.

Consider că meditația este o unealtă extraordinară pe care o putem folosi zi de zi și care ne ajută să ne relaxăm și să ne limpezim mintea, să fim mai calmi, mai armonioși și mai odihniți. Ca orice alt lucru necesită rutină și perseverență pentru ca rezultatele să apară, însă cu siguranță nu vor întârzia pentru cei perseverenți.

În speranța că vă vor fi de folos, vă las aici cu câteva variante pe care le-am experimentat:

Mindfulness

Poate cel mai întâlnit tip de meditație este mindfulness, adică arta de a rămâne în prezent cu noi și cu gândurile noastre, de a trăi aici și acum. Această tehnică presupune să privim cu ochii observatorului ceea ce simțim, care sunt trăirile noastre, dar mai ales să facem asta cu atenție și acceptare, fără să ne judecăm.

Cum practici acest tip de meditație:

  • te așezi confortabil și închizi ochii.
  • te focusezi pe respirația ta, încerci să inspiri adânc și să expiri.
  • atenția ta este pe momentul prezent, pe ceea ce simți, pe senzațiile corpului, pe ceea ce auzi în jur.
  • la final te focusezi din nou pe respirație.

Meditația poate dura câteva minute sau câteva zeci de minute.

Meditație ghidată

Unul dintre tipurile de meditație preferate de mine este cea ghidată, adică aceea în care cineva te poartă pe fel și fel de tărâmuri liniștite și calde prin ceea ce spune, sau rostește afirmații liniștitoare. Pentru acest tip de meditație este nevoie să fie cineva care să te ghideze sau poți găsi pe Internet câteva variante care rezonează cu tine. Tot ce trebuie să faci este să te așezi confortabil, cu ochii închiși și te lași ghidat/ă.

Meditația cu bolul tibetan

Continui cu seria tipurilor de meditație pe care le prefer, dar pentru care este nevoie ca cineva să te ghideze. Desigur, poți găsi înregistrări cu sunetele tibetane pe Youtube, însă nu e același lucru ca și când cineva ar fi acolo, în aceeași încăpere cu tine. Dar mai bine e ceva decât deloc. 🙂 Vibrațiile sunetelor date de bolurile tibetane cu greu pot fi reproduse de altceva, din punctul meu de vedere. Pentru acest tip de meditație te așezi confortabil, cu ochii închiși și te lași purtat/ă de sunete sau de gânduri între pauzele dintre sunete.

Scanare corporală

La fel ca și meditația cu bolul tibetan, scanarea corporală am învățat-o în Bali sau mai bine spus am experimentat-o. Ce este nevoie să faci:

  • te așezi confortabil cu ochii închiși, de preferat întins/ă pe spate.
  • faci exerciții de respirație și relaxezi membrele.
  • începi să îți vizualizezi pe rând părți ale corpului. În unele locuri vei simți nevoia să stai mai mult decât în altele. Este posibil să îți dai seama și de ce în funcție de nevoile și preocupările pe care le ai în acea perioadă.
  • meditația se încheie cu exercițiile de respirație.

Este o modalitate foarte bună pentru a ne conecta cu corpul nostru și pentru a-l asculta.

Meditație transcedentală

Aceasta este prima meditație pe care am încercat-o și poate de aceea îmi este cel mai simplu să o practic. Așadar este și cea la care apelez cel mai des. Puteți citi mai multe despre acest tip de meditație aici.

Walking meditation sau meditație prin mers

Poate cel mai dificil tip de meditație pentru mine a fost meditația în timp ce mergi. Merg repede de obicei și să fac fix invers, mi-a fost foarte greu. A fost o experiență foarte faină pe care din păcate am experimentat-o o singură dată, în Vientiane, în Laos. A fost minunată prin energia locului, întrucât a avut loc alături de călugării budiști, într-un templu izolat, cu multă liniște în jur. Am scris despre experiență aici.

Mai sunt și alte tipuri de meditații, important este să alegeți ce vi se potrivește și ce vă face plăcere.

Chiar dacă nu e neapărat un tip de meditație recomand de fiecare dată când aveți ocazia să stați cu voi măcar 10 minute pe zi. Să respiri și să îți urmărești gândurile, un soi de mindfulness dacă vreți. Ideea nu este de a face performanță dintr-o tehnică menită să ne liniștească, ci să avem o unealtă pe care să o folosim cu drag.

Dacă aveți ocazia să experimentați și să învățați într-un mediu calm, liniștit, cât mai aproape de cultura în care a luat naștere acel tip de meditație, atunci e extraordinar. Dacă nu aveți această ocazie, experimentați cu persoane de încredere, care vă transmit calm și a căror energie și prezență vă liniștește.

Dacă acest articol ți-a fost util, te invit să îl distribui și nu uita să te înscrii la newsletter cu adresa de email.

Mă poți urmări pe Facebook aici: www.facebook.com/ancutacoman.ro/

Foto articol: Unsplash

Toate cele bune,

Psih. Ancuța Coman

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: