Ziua în care oamenii vor uita că au nevoie de o plimbare

Acum câțiva ani în cadrul unui modul pentru psihoterapeuți, formatorul ne spunea că nu e departe ziua în care oamenii vor veni la cabinet, iar noi le vom spune că cel mai bun remediu pentru starea lor este o plimbare prin parc. Am zâmbit amar și cu surprindere în acel moment, ca și cum aș fi auzit ceva complex redus la ceva atât de simplu, dar cumva cu o îndoială.

Iată că de mai bine de 1 an simt că trăim acele vremuri. După atâtea luni petrecute mai mult în casă, parcă am uitat firescul, parcă am uitat să ne mai încredem în nevoile noastre, în ceea ce ne cere corpul.

Tot mai des în perioada aceasta le spun clienților mei că indiferent de credința lor legată de apariția noastră pe această planetă, nicio poveste nu începe cu „și primul om a apărut într-un apartament”.

Avem nevoie de ieșiri, de natură, e parte din ADN-ul nostru.

Perioada pandemiei a schimbat mult comportamentul nostru în ceea ce privește ieșirile, partea de socializare, interacțiunile, timpul petrecut în natură și mai ales, călătoriile.

Din păcate, am început să facem un normal din ceva ce nu este normal, ce nu este firesc pentru noi, anume să ne obișnuim în a sta într-un perimetru mult prea mic, într-un univers limitat. Și deși cunoaștem cu toții motivele pentru care aceste lucruri s-au întâmplat așa, e important să încercăm să ieșim din gândirea de tipul totul sau nimic.

Chiar dacă viața noastră s-a schimbat mult este important să vedem ușițele, micile portițe pe care le avem pentru a face lucrurile puțin diferit.

E firesc să apară stări de anxietate și de tristețe, atacuri de panică sau insomnii dacă în majoritatea timpului stăm numai în casă.

Vă recomand ca în această perioadă, ținând cont de măsurile de siguranță, să apelați la diverse activități:

  • picnic
  • plimbat în natură
  • pictat
  • plimbat cu bicicleta
  • alergat
  • ieșiri de weekend în diferite locații
  • mers cu cortul
  • drumeții în natură

E necesar să ne ajutăm corpul să elibereze tensiunea, oboseala și greul nemaiîntâlnit cu care se confruntă de mai bine de 1 an. Suntem împovărați de context, cu toții, fie că ne place să acceptăm asta sau nu, iar din acest motiv avem nevoie ca în mod conștient să facem ceva, să fie asta focusul și prioritatea noastră.

Aceste mici obiceiuri, pe care poate le considerăm neînsemnate, au o mare importanță pentru sănătatea noastră emoțională.

Pe lângă ieșiri în natură nu uitați să vă stimulați toate simțurile prin:

  • modelat ceva (plastelină, frământat aluat etc)
  • grădinărit
  • să puneți flori în cameră sau ceva parfumat
  • ascultați muzică
  • mâncați ceva sănătos și bun care să vă dea energie
  • faceți din locuința voastră un loc plăcut privirii

Lista poate continua, dar este un bun punct de plecare pentru a începe să lucrați la a vă relaxa corpul și creierul după 1 an atât de plin.

Iar dacă aveți nevoie de suport în acest demers, vă invit să aruncați o privire pe programul online „Acasă, în corpul meu„.

Zile liniștite,

Psihoterapeut Ancuța Coman

Tel: 0733 022 962

Email: ancuta.f.coman@gmail.com

Foto articol: Unsplash

 

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: