Vrei să slăbești? Începe cu pași mici.

E ușor de cerut, dar e greu de făcut. Sunt convinsă că nu sunt singura persoană pe care o auzi spunând că dacă ceva nu ți-e ok, atunci să încerci să schimbi.

Schimbarea este grea, că altfel nu am mai vorbi atât despre ea. Este un proces dificil și pe drum ne întâlnim de multe ori cu noi, dar cu părți din noi care încearcă să saboteze schimbarea, să o anuleze. Gândește-te că ești în acest tipar de ani de zile. Ai grijă de tine și tratează-te cu blândețe în acest proces de schimbare, dar perseverează și nu te sabota.

Începe cu pași mici și să nu te grăbi. Pornirile radicale de genul, gata, de mâine renunț la dulciuri, la pâine, încep să merg la sală și așa mai departe nu sunt realiste și cel mai nasol, nu durează pe termen lung. Pe termen scurt vei avea rezultate, dar nu și pe termen lung. Așa că ia-o încet. 

E ca atunci când alergi un maraton. Nu te poți ridica mâine din pat, fără să fi alergat primii 5 kilometri și să te aștepți că vei alerga un maraton întreg.

Ce înțeleg eu prin pași mici? Ei bine, înțeleg că prima oară îți interiorizezi un comportament până ce el devine aproape un obicei și apoi treci la pasul următor.

Sursă foto: Unsplash

De exemplu, de mâine renunț la dulciuri. După 2-3 săptămâni, când corpul tău deja începe să se liniștească și să nu mai ceară atât de mult dulce treci la etapa următoare.

Chiar dacă să zicem că în paralel începi să mergi și la sală, foarte bine. Dar dacă renunți la dulciuri, mergi la sală și începi să mănânci numai salate, asta înseamnă un șoc mare pentru organismul tău, creierul nu are timp să se obișnuiască cu schimbarea și mai mult decât atât, va căuta o recompensă și va încerca să te reîntoarcă în tiparele vechi de gândire. Adică vei trage tare o perioadă scurtă de timp, după care creierul tău va urla că vrea ceva pentru acele schimbări bruște. Acela va fi momentul în care vei renunța. Adică vei face exact ce nu îți dorești să faci.

Cum au arătat pentru mine pașii mici:

  • sport și renunțat la dulciuri și panificație
  • mers la nutriționist
  • dezvoltare personală și aflat de ce am nevoie de acea grăsime de fapt
  • respectat pe cât posibil orele de somn
  • am început să gătesc acasă și să iau caserole după mine peste tot pe unde mergeam
  • schimbat nutriționist (primul nu a fost deloc ce căutam și a fost și foarte scump)
  • gătit și mai mult acasă
  • sport mai organizat. Dacă la început mergeam de 5 ori pe săptămână, adică exact ce vă sfătuiesc să nu faceți, ulterior am început să merg de 2-3 ori și să combine exercițiile ca intensitate și grupe musculare.

Va dura mai mult, dar asta presupune o schimbare, perseverență.

Fă asta pentru tine, pentru a fi mai sănătoasă, pentru a te simți mai bine în corpul tău și nu pentru a te compara cu pozele din reviste. Dacă gândești schimbarea pe termen lung și dacă o faci pentru tine și nu din cauza unor presiuni sociale directe sau indirecte, va dura în timp și șansele să rămâi acolo după ce ai slăbit sunt mult mai mari.

Vei avea zile în care vei simți că nu mai poți, dar te vei întâlni cu oglinda care îți va arăta rezultate vizibile, așa că vei continua. Perseverează, perseverează și rezultatele vor apărea. Ai încredere în tine că poți să faci asta!

Exercițiu: Propune-ți ca de mâine să începi cu ceva ce vrei să schimbi la tine și să perseverezi în acest comportament până ce el va deveni un obicei.

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să te înscrii la newsletter cu adresa de email.

Sursă foto copertă articol: Unsplash

Ancuța




2 comentarii publicate

  1. sunt bune sfaturile tale, incerc si eu sa fac cativa pasi mici, deocamdata ma cam impotmolesc … caci, recunosc, sunt dependenta de paine.
    am aprox 7 kg de dat jos pana sa ajung sa fiu ok cu mine si cel mai greu imi este sa reduc consumul de paine & comp (paste, cartofi).

  2. Bună Andreea,
    Înțeleg ce spui, chiar foarte bine. Mie cel mai greu mi-a fost să renunț la lactate. Pâine poate fi înlocuită ușor, la fel carbohidrații. De altfel, nici nu e sănătos să renunți complet la ele. Dacă vrei să povestim mai mult despre acest subiect, te rog să îmi scrii pe adresa de email ancuta.f.coman@gmail.com.
    Cu drag,
    Ancuța

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: