Un cort, două saltele și doi saci de dormit

Lac fotografiat din camping.

24 de zile, 4200 de kilometri, 6 țări, multe experiențe, câteva kilograme de mere și 12 campinguri.

Aș putea să scriu despre fiecare kilometru care ne-a adus aici, dar azi a venit vremea articolului despre campare, principala formă de cazare pe care am folosit-o până acum.

Înainte de această călătorie am avut câteva experiențe în țară, unele bune, altele mai puțin bune, dar cam toate cu toaletă în natură, fără dușuri, cort lângă cort, muzică tare în miez de noapte și miros de fum. Nu era neapărat foarte odihnitor și abia așteptam să ajung la un duș și într-un pat moale, dar de fiecare dată ne-a plăcut experiența și deși nu era cea mai confortabilă, nu ne-am dat niciodată înapoi de la câteva nopți în mijlocul naturii.

În alte țări nu mai campaserăm, așa că nu știam la ce să ne așteptăm atunci când am plecat de acasă, nu eram mari cunoscători, nu știam prea bine cum stă treaba, dar am zis că dacă nu ne place, ne mutăm la cazări clasice și asta e.

Baie din camping.

Acum, după ce am stat în majoritatea nopților în campinguri, pot să răspund și la întrebările de dinainte de plecare: O să aveți duș? Dar baie? Cum sunt toaletele? Cum o să vă spălați hainele? Sunt în pădure campingurile astea? etc.

Toate campingurile au dușuri, toalete, mașini de spălat, majoritatea au și locuri de joacă, piscine, restaurante și magazine. Totul e curat, 90% dintre ele pot spune că au fost impecabile. Se face curățenie de câteva ori pe zi, sunt până și oameni care adună crenguțele căzute din copaci.

În campinguri am cunoscut oameni foarte faini, am împărtășit povești cu ei, am mâncat și am băut cu ei. E un alt mod de viață, e diferit. E o plăcere să vezi doi bătrânei cum citesc în fața rulotei cu o cafea pe masă, copii care se joacă prin iarbă, căței tolăniți la soare, oameni relaxați și zâmbăreți.

Ce îmi place cel mai mult la cort:

• Aerul curat, mai ales din zona de munte.
  • Faptul că dorm profund.
  • Cântecul păsărilor de dimineață.
  • Mâncarea făcută lângă cort.
  • Oamenii relaxați.
  • Faptul că majoritatea sunt lângă un lac sau munte.
  • Vinul de seară de lângă cort/lac.
  • Sacii moi de dormit.
  • Orele de liniște care se respectă. O singură dată am avut probleme cu vecinii care făceau gălăgie, dar chiar și așa, la 10 minute după ce a început programul de somn, s-au liniștit.
  • Faptul că pur și simplu dormi în mijlocul naturii.
Pământul era atât de tare, încât nu am putut să batem cuiele, așa că ne-am ancorat de cutii.

Ce nu e atât de confortabil la cort:

• Că nu ai lucrurile într-un loc. Adică te duci să speli vasele în partea cealaltă a campingului și îți dai seama că ai uitat buretele, de exemplu.
  • Unele nu au iarbă, asta înseamnă praf, cuie greu de bătut pentru cort etc.
  • Unele nu au mese și trebuie să improvizăm ceva pentru a pregăti mâncarea. De multe ori, motorul sau cutiile pot ține loc de masă fără probleme.
  • Doar unul dintre ele a avut frigider și bucătărie, dar cu frigiderele ne ajută prietenii noștri, rulotiștii. 🙂
  • Faptul că trebuie să îl pui și să îl strângi, uneori mai multe zile la rând, pentru că ne deplasăm destul de mult.
  • Multe nu au Wifi sau e cu plată și chiar și așa merge prost. Nu e neapărat rău să nu fie Wifi, dar pentru noi e important să avem Internet, pentru că ne ajută să ne stabilim următoarea destinație, puncte de interes, cazarea etc.

De obicei dușurile sunt incluse în preț, dar am avut și două campinguri unde a trebuit să plătim 0,50 Euro, respectiv 1 Euro pentru 5 minute de îmbăiere. Mașinile de spălat costă între 3-7 Euro.

Intrarea în camping Rio de Ara.

Campingurile arată foarte bine, sunt păzite, au recepție, cei de acolo vorbesc cel puțin două limbi străine, totul e bine pus la punct. Bineînțeles, sunt și excepții, adică nu toate arată extraordinar, dar la nivel de utilități și curățenie, nu am prea avut de suferit.

Sunt foarte bine compartimentate, sunt cu locuri numerotate, nu ieși din cortul tău și te împiedici de al vecinului, există locuri separate pentru spălat haine și pentru spălat vase, aproape toate au locuri speciale pentru schimbat și spălat copiii și bineînțeles, băi cu dușuri.

Ca și prețuri, noi am plătit între 13-27 Euro, însă majoritatea au fost în jur de 20-22 Euro (2 adulți, motorul și cortul).

De cele mai multe ori ne lăsăm lucrurile în cort, nu ne-a dispărut până acum absolut nimic, deci de sigure, sunt sigure.

Eu recomand cu drag statul la camping și ca să vă dau și câteva idei, mai jos sunt cele în care am stat noi:

• Camping Turist, lângă Plitvice, Croația. Este curat, verde, verde, mare, cu spații de joacă, restaurant, magazin, la 20 de minute de Parcul Național.
    • Camping Sarathei, Lago di Santa Croce, Italia. Foarte fain, are un orar cam strict la recepție, între 12.00-15.00 au pauza de masă, iar de la 19.00 e închis. Zona e frumoasă, din păcate nu se poate înota în lac.
    • Camping Rocchetta, Cortina D’Ampezzo, Italia. E frumos, e curat, au muzică la dușuri, zona e de vis, dacă ajungeți aici, sigur până acolo vă veți fi umplut sufletul de frumos. Wifi costă 1.5 Euro pe un singur device pe 3 zile, nu merge extraordinar, dar pentru urgențe e bun. Orășelul e superb, e în Alpii Dolomiți, are străduțe înguste, din pietre, scări care duc spre o bisericuță, care e situată într-o piață cu restaurante și cafenele.
    • Camping San Giuseppe– Lago di Caldaro, Italia. Bun venit în Italia nemțească! Aici se vorbește doar germană, uiți că ești în Italia. Mie mi-a plăcut tare mult acest camping, e într-o zonă cu multe livezi pe unde se poate alerga, plimba, merge cu bicicleta, lacul are un ponton și se poate înota în el.
    • Camping Cave, Lago Iseo, Italia. La fel ca și cel de mai sus, mi-a plăcut mult, locul e curat, lacul minunat. Campingul e chiar lângă apă. Ieși din cort, intri să faci o baie. 🙂
    • Camping Fontanelle, din localitatea cu același nume. Am fost în trecere, zona e verde, de munte, modest, dar cu tot ce e nevoie.
    • Camping de Wijnstok, Imperia, Italia. Zona e minunată, dar găsiți alt camping. 🙂 E singurul pe care nu îl recomand. E cam neîngrijit, se vede că nu s-a prea investit acolo de ceva timp, la recepție este un indian și totul e ok pentru el, totul e bine, chiar dacă nu e neapărat așa.
    • Camping La ferme, Castellane, Franța. Acesta este preferatul meu. E administrat de un om foarte fain, e curat, e spațios, are bucătărie, frigider, terasă, mult verde, priveliște de vis, cu muntele lângă. Mi-a fost frică de animale sălbatice noaptea și a fost puțin mai rece. Nu ne-au vizitat animalele și un cuplu de nemți ne-au oferit o pătură mare și groasă, deci am rezolvat și cu frigul.
    • Camping Altea, lângă Montpellier, Franța. E foarte mare, cei care erau acolo îl cumpăraseră cu o zi înainte, așa că era puțină nebunie, oameni care inspectau, care făceau curățenie etc, dar are potențial dacă se pun să investească puțin. Noii proprietari par oameni simpli, dar puși pe treabă și dispuși să ajute.

• Camping Llevado, Tossa de Mar, Spania. Campingul e foarte fain, cu marea lângă. Nu are verdeață, e destul de mare, e cam în pantă așezat, mie mi s-a făcut rău la un moment dat când m-am uitat în jos și am coborât de pe motor. Cum s-a descurcat Cristi pe acolo cu motorul încărcat, eu am fost impresionată și încă nu mi-am revenit. 🙂 🙂 Campingul e mare, mare, are tot ce e nevoie, e cel mai scump de până acum, e curat și renovat. Are 50 de ani de funcționare.
  • Camping Collegats, nu foarte mare, dar suficient de spațios, cu mult verde, piscină, proprietari faini. E un lac în zonă, munții Pirinei, un râuleț și sigur și alte atracții la care noi nu am ajuns. Le-am tradus factura și regulile campingului în română, pentru că își doreau să ajungă să le aibă în cât mai multe limbi, ceea ce mi se pare frumos din partea lor, mai ales că a ținut să fie cu diacritice. Am fost și recompensați cu o bere. 🙂
  • Camping Rio de Ara are un peisaj de poveste, pentru că se merge prin munții Pirinei. Este ceea ce eu numesc camping with a view. Te trezești și ai muntele în față. E cel mai dichisit, ca să spun așa, de până acum. Chiar lângă munte e lacul Ara și zona e străbătută de pelerinii care merg spre Santiago de Compostela.
Plecare din camping Collegats.

Pe măsură ce vom mai cunoaște altele, voi mai edita articolul și le voi adăuga.

Majoritatea campingurilor le găsim pe google maps sau pe camping.info.

Sper că v-am oferit o imagine despre viața la cort care este frumoasă, sănătoasă și o foarte bună oportunitate de a interacționa și de cunoaște oameni interesanți.

Pe lângă cele scrise de mai sus, campatul ne-a învățat să apreciem lucrurile simple, să trăim simplu și să ne dăm seama că acum nu avem nevoie de mai mult.

Campare plăcută,

Ancuța

P.S.: Dacă v-a plăcut articolul, nu uitați să vă abonați cu adresa de email la blogul meu. 🙂

2 comentarii la “Un cort, două saltele și doi saci de dormit”

1. Va urmaresc aventura.Imi place modul cum descrii cele vazute si traite.
    Drum intins, timp frumos si suflet deschis la frumos si nou.