Simple acțiuni hygge prin care poți să aduci bucurie într-o zi mohorâtă

În perioada aceasta citesc o carte garnitură, cum îi spun eu, care îmi place foarte mult, HYGGE- rețeta daneză a fericirii. Aleg acest gen de cărți care sunt ușor de citit și care nu necesită prea multă concentrare. Le spun cărți garnitură pentru că le citesc în paralel cu altele care mă solicit cognitiv (și emoțional) mai mult. Ceea ce fac este să îmi iau din aceste cărți câteva pagini pe zi, chiar dacă în câteva ore ar putea fi citite. E așa, ca și cum ai mânca o bucățică de ciocolată în fiecare zi. 🙂

Conceptul danez de hygge înseamnă bucuria de a fi, confort sufletesc, stare de bine, starea de confort în prezența semenilor, pe scurt, ceea ce ne aduce bucurie.

Când ne întrebăm ce ne face să fim bucuroși, de multe ori ne complicăm în a găsi răspunsuri sofisticate. Conceptul danez al fericirii ne invită să ne gândim la lucrurile simple care ne aduc bucurie.



Inspirată de această carte și de vremea mohorâtă de afară am creat o listă cu activități/acțiuni simple pe care le poți face atunci când energia îți este scăzută, în zilele mai grele sau atunci când soarele întârzie să apară:

  1. Aprinde o lumânare. Chiar dacă noi asociem aprinderea lumânării cu un ritual ce ține de religie, în ultimii ani am început să apreciem tot mai mult efectul pe care o lumânare (uneori parfumată) îl poate avea pentru îmbunătățirea stării de spirit. Pentru danezi, lumânările reprezintă o componentă importantă pentru rutina lor zilnică. Dacă nu aveți o lumânare, puteți folosi lumina caldă a unei lămpi.
  2. Alege o băutură preferată în funcție de momentul zilei. Îmi amintesc că atunci când eram mică cea mai mare corvoadă era să beau ceai atunci când eram răcită. În timp, lucrurile s-au schimbat și am început să beau ceai aproape zilnic, mai ales în zilele mohorâte sau în anotimpul rece. Dacă vorbim despre prima parte a zilei, în mod cert scena este ocupată de cafea. Bineînțeles, un vin fiert (și nu numai) la timpul lui, este mai mult decât binevenit.
  3. Citește o carte. Să luăm următoarea imagine: afară plouă/ninge, ai în fața ta un șemineu, o pătură pufoasă, o cană de ceai, lumânări aprinse și o carte faină pe care o citești. Fie ca ai sau nu șemineu, poți să îți creezi un loc liniștit în camera ta unde să te cuibărești cu o carte în mână.
  4. Scrie, pictează sau fă orice te pasionează. Uneori creativitatea nu vine în momente mohorâte, dar alteori fix atunci suntem inspirați. Personal, dacă ajung să scriu, în mod cert am reușit să mă conectez cu o parte din mine care îmi dă o stare de bine și de liniște. Excepție fac articolele pe care le scriu pe un subiect care mă intrigă sau în care îmi susțin cu însuflețire un punct de vedere. 🙂
  5. Ascultă muzică. Probabil cu toții avem o muzică pe care o preferăm în diferite momente ale vieții noastre, așa că probabil că avem și un gen de muzică pe care îl ascultăm atunci când avem zile mai mohorâte.
  6. Fă o trecere prin fotografiile sau prin filmulețele pe care le-ai făcut în ultimul an sau prin cele din liceu.
  7. Alege-ți un film sau un serial pe care să îl vizionezi.
  8. Fă-ți planuri pentru următoarea călătorie. Caută oferte, citește recomandări de locații, bloguri, fă-ți planuri și pune-le în practică. Punct de plecare și inspirație poate fi blogul nostru de călătorie: www.applesandgasoline.com
  9. Caută compania uneia sau mai multor persoane dragi. Conectarea cu persoanele dragi este unul dintre elementele cheie pentru hygge și pentru o viață sănătoasă și împlinită, aș adăuga eu.
  10. Pe lângă toate acestea, danezii mai adaugă ciocolata, hainele călduroase (de preferat din lână moale) și o baie fierbinte.

Partea faină legată de hygge este că nu există standarde sau lucruri musai de făcut. Ceea ce este simplu de accesat și ne face fericiți este hygge pentru noi.

Îmi place tare mult acest concept, despre care vă recomand să citiți mai multe, pentru că e simplu de pus în practică și ne îndeamnă să ne uităm în jurul nostru și să vedem frumusețea în ceea ce probabil avem deja sau este la o aruncătură de băț de noi.

Articole similare care te-ar mai putea interesa: Tehnici de meditație și relaxare experimentate de-a lungul timpului și 7 metode prin care te poți relaxa la tine acasă.

Zile frumoase,

Psihoterapeut Ancuța Coman

Tel.: 0733 022 962

Email: ancuta.f.coman@gmail.com

P.S. Dacă acest articol ți-a fost util, te invit să îl distribui și nu uita să te înscrii la newsletter cu adresa de email.

Mă poți urmări pe Facebook aici: www.facebook.com/ancutacoman.ro/

Foto copertă articol: Unsplash, Belinda Fewings

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: