Sănătatea are gust. Idei despre un stil de viață sănătos desprinse din cartea Mihaelei Bilic

Am început să citesc această carte, Sănătatea are gust, acum ceva timp, cred că a trecut mai bine de o lună. Am citit puțin cu puțin, pentru că am avut nevoie să integrez informațiile. Este o carte ușor de citit, dar cu multe informații importante care aș fi vrut să rămână cu mine.

Rezonez mult cu abordarea ei, întrucât ideea de bază este moderația. Apoi vine detronarea dietelor, abordarea problemei kilogramelor în plus din perspectiva emoțională și promovarea unui stil de viață sănătos care să integreze cât mai multe tipuri de alimente.



Cartea este foarte bine structurată și scrisă în așa fel încât mesajul să ajungă cu ușurință la cititori.

Mi-a fost greu să aleg ce să dau mai departe din ea în acest articol, pentru că sunt multe idei importante, dar iată câteva pe care vreau să le împărtășesc cu voi:

  • Alimentația nu trebuie să modifice viața, ea trebuie să se adapteze gusturilor și obiceiurilor noastre.
  • Nu renunțați la viața socială și nu vă închideți între patru pereți de teamă să nu vă încălcați regimul; dacă nu reușiți să găsiți alimentele „permise” în orice restaurant, înseamnă că urmați o cură de slăbire nerealistă.
  • Top model te naști, nu devii! Măsura normală la haine este 42, nu 34 sau 36 și doar o femei din 40.000 are dimensiuni de top model.
  • Reușita se poate transforma ușor într-un eșec dacă obiectivele nu sunt realiste; o scădere cu 10-15% din greutatea totală (7-8 kg pentru o persoană de 70 kg) reprezintă un rezultat excepțional.
  • Zahărul este un produs inutil în alimentația umană și dacă adulții doresc să-l consume este strict pentru plăcerea personală și pe propria răspundere – la copii trebuie limitat cât mai mult.
  • Pericolul surplusului ponderal stă în sedentarism și în cantitatea alimentelor, iar francezii, italienii și chinezii nu au devenit obezi chiar dacă pe masa lor există zilnic baghetă, paste făinoase, pizza sau orez.
  • Portocala nu se bea. O portocală proaspătă conține aproximativ 60 de calorii și 3 grame fibre, în timp ce un pahar cu fresh are 120-150 de calorii și 1 gram de fibre.
  • Legătura dintre apă și siluetă este evidentă, apa ajută la slăbit indiferent când este băută: înainte, în timpul și mai ales în loc de masă.
  • Mâncarea este și trebuie să rămână o plăcere!
  • Un corp frumos și o greutate satisfăcătoare necesită o investiție substanțială de timp, energie și bani. Și nu o poate face nimeni în locul vostru.
  • A te lăsa purtat de „foamea nervoasă” este mult mai ușor decât să recunoști și să te confrunți cu adevăratele insatisfacții din viața ta. 
  • Este esențial să identificați cauzele reale ale surplusului ponderal și pe acelea să le tratați, pentru că de multe ori excesul de grăsime este doar un simptom al unor probleme mult mai grave, pe care câteodată nu vrem să le recunoaștem.
  • (…) În schimb, mâncăm din cu totul alte motive: de plictiseală, de stres, de oboseală, de furie, pentru că suntem triști, melancolici, îngrijorați, nemulțumiți, preocupați, neliniștiți. Pentru că avem nevoie de o stare de bine pe care nu știm cum să o obținem, pentru că vrem să uităm, să evităm, să nu ne mai doară.
  • E nevoie de recunoașterea stărilor și a motivației care însoțește fiecare episod de mâncat, altfel nu poți spune STOP mâncatului emoțional.

Aș putea să continui, dar mă opresc aici și vă recomand să citiți cartea sau măcar să o răsfoiți dacă ajunge la voi. Cu siguranță veți găsi acolo multe idei utile.

Așa cum am mai spus și în alte rânduri, să întorci oglinda spre tine este un act de curaj, iar de multe ori ceea ce avem în farfurie oglindește ceva din ceea ce se află cu adevărat în sufletul nostru.

Dacă acest articol ți-a fost util, te invit să îl distribui și nu uita să te înscrii la newsletter cu adresa de email.

Mă poți urmări pe Facebook aici: www.facebook.com/ancutacoman.ro/

Foto: George Miheș

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: