Foamea de toamnă-iarnă

N-am mai scris de ceva timp despre stil de viață, slăbit, menținut și trăit frumos într-un corp sănătos.

A venit toamna și cum se instalează frigul, cum apare și pofta de mâncare. Anul trecut pe vremea aceasta eram în plin plan alimentar pentru slăbit, era perioada în care pierdeam cel mai mult și îmi amintesc cum mă apucase panica pentru că după două luni de schimbări alimentare în care slăbisem fără să mă înfometez, începeam să-mi simt stomacul cum îmi cerea mâncare în continuu, parcă.

Și acum încep poftele să se instaleze, chiar foamea de-a dreptul, așa că mi-e util și mie să-mi amintesc procesul prin care am trecut.



Ce am făcut eu? Am mărit numărul de mese. Ajunsesem la trei mese principale și patru gustări, deci mâncam uneori și de șapte ori pe zi.

Însă țineam cont de câteva principii:

    • Prima masă o luam de dimineață, maximum la ora 08.00, ca să am timp să le mănânc și pe celelalte. 🙂
    • Nu îmi măream porțiile, adică nu mâncam mai mult cantitativ la o masă.
    • Pofta de dulce nu o puneam în cui, pentru că venea oricum sub altă formă. Mâncam fie o linguriță de miere, fie curmale, fie stafide, fie prune uscate, etc.
    • A treia masă principală rămânea între 18.00-19.00.
    • Ultima masă era la 20.00 seara și consta de obicei într-o gustare, așa că pe la 19.30 mă întrebam dacă rezist până la somn așa sau dacă trebuie să mai mănânc ceva.
    • Nu mâncam fructe seara.
    • Consumam mai multă apă și ceai.
    • Mâncam simplu, fără să includ produse minune sau produse bio, știți voi, cele care ni se prezintă că sunt bune pentru organism, că ne ajută să slăbim etc.
    • Înlocuiam cât puteam din alimente cu cele de sezon, pentru că simțeam că organismul are nevoie atunci mai mult de ele. Asta oricum o aplic în orice anotimp. Toamna îmi place să mănânc dovleac copt, ceea ce îmi înlocuia și pofta de dulce.




    N-am avut aceste principii scrise, nu mi le-a spus nimeni așa înșiruite, pur și simplu le aveam în minte, s-au construit pe parcurs și am reușit astfel să dau jos kilogramele fără să mă înfometez. Ideea este să nu te înfometezi, pentru că dacă îți e foame, vei slăbi, dar nu te vei menține, deci acea dietă, oricare ar fi ea nu poate ajunge un stil de viață, ceea ce înseamnă că nu va funcționa pe termen lung. De aceea, soluția mea a fost să mănânc mai mult, dar simplu și sănătos, în așa fel încât să nici nu mă înfometez, dar să și slăbesc. Evident că inițial eram sigură că o să ajung să mă îngraș dacă mai adaug mese, dar mă bucur că m-am înșelat.


    Eu spun că se poate să vă continuați un stil de viață sănătos chiar și în anotimpul rece, sunt sigură de asta. Știu că există tendința de a ne hrăni mai mult și din păcate mai nesănătos, am simțit-o pe pielea mea.

    Anotimpul hainelor groase nu ar trebui să însemne mâncare multă și nesănătoasă, doar pentru că avem cum să ne ascundem mai bine în sezonul rece. Sub acele haine este corpul tău, care indiferent de anotimp vrea mâncare bună, de calitate, care să îl ajute să funcționeze ușor și care să nu îl îngreuneze.

    Chiar dacă e frig și organismul are nevoie de mai multe alimente, “orice” nu e o variantă bună pentru el. Alegeți înțelept cu ce îl hrăniți.

    Rețete simple și sănătoase, multe dintre ele încercate de mine puteți găsi aici: www.simplusisanatos.ro

    Dacă te afli într-un proces de schimbare a stilului tău alimentar sau vrei să începi unul, nu ezita să îmi scrii pe adresa de email ancuta.f.coman@gmail.com.

  • Numai bine,AncuțaP.S.: Dacă v-a plăcut articolul, nu uitați să vă abonați cu adresa de email la blogul meu și de asemenea, să dați mai departe informația. 🙂

     



Articole similare:

2 comentarii publicate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: