Când ești gata să începi

În urma articolului publicat pe divahair.ro am primit foarte multe întrebări de la voi legate de alimentație, rețete, dar mai ales despre medicul nutriționist la care am fost.

Am scris anterior în articolele mele că nu contează prea mult care e rețeta, ci contează cine ține rețeta. Adică indiferent de nutriționist, de rețete, de sportul ales, depinde doar de voi. Nu există o rețetă care să fie universal valabilă pentru noi toți, din păcate sau din fericire. Luați modele și adaptați-le pe voi, e greu să existe aceeași cale pentru noi toți. Nici dacă folosim aceleași ingrediente nu ne ies mâncărurile la fel, darămite când vorbim de schimbarea stilului de viață.

E nevoie să descoperiți singuri ce vi se potrivește. Am în jurul meu cunoștințe, prieteni, membri ai familiei care au încercat regimul pe bază de grupă de sânge. La unii a mers, dar la alții nu. Unii au slăbit cu el și au rămas așa 1-2 ani și alții s-au îngrășat la loc. Asta pentru că ține de fiecare dintre noi, nu de regim în sine. Prima greșeală este că îl vedem ca pe un regim, nu ca pe un stil de viață.

Fie că vrei să slăbești 2-3 kilograme, fie că vrei să slăbești 30-40 sau mai mult, ia în calcul următoarele:

  • Momentul când ești gata să începi. Toți avem un astfel de moment, nu te mai minți și nu-ți mai chinui corpul. E frustrant să fii într-o continuă cură de slăbire. Ia-ți o lună-două, pregătește terenul, antrenează-ți mintea, gândește-te la cum vrei să fie, fă-ți un plan, ia-ți rămas-bun de la alimentele care te îngrasă și când te apuci, apucă-te pe bune.
  • Nu e o competiție, nu te grăbi, nu te frustra. Las-o să curgă lin. Nu te lupta cu tine și cu corpul tău. El o să riposteze, o să somatizezi și ajungi tot de unde ai plecat.
  • Ai răbdare. Vor fi zile mai bune și zile mai puțin bune. Știu, se pun repede, se dau jos greu. Nu e corect, dar e așa și e nevoie să ne adaptăm la realitate. O să ai impresia uneori că e degeaba. Așteaptă, fii consecvent și corpul tău te va recompensa.
  • Nu deveni obsedat/ă de cântar. Știu, vrei în fiecare zi să te pui pe el și să arate mai puțin, vrei rezultate sau dimpotrivă, ți-e teamă de el să nu te dezamăgească și îl folosești cu frică. Alege-ți o zi în care să te cântărești și ține-te de ea.
  • Spune-le celor din jur că ți-ai schimbat stilul de alimentație. O să auzi șușoteli pe la spatele tău, vor încerca să te convingă să faci excepții, că doar știu ei, ai mai încercat de atâtea ori și ai eșuat. Nu contează! Ține-te de planul tău.  
  • Ține un jurnal în care să scrii ce experimentezi, ce e greu, ce e ușor, care sunt trăirile tale.
  • Mergi la terapie, nu e bau-bau și o să te ajute enorm în acest proces de schimbare.
  • Renunță la scuze. Toți avem responsabilități, probleme de sănătate, timp limitat etc. Unii mai mult ca alții, dar pentru fiecare problema lui e cea mai mare și cea mai importantă. Nu te ajută să te plângi, doar dacă vrei să ajungi tot de unde ai plecat.
  • Ce faci în mansardă și cum așezi lucrurile acolo contează cel mai mult. În primul rând, pregătește-te psihic pentru asta, lucrează cu tine, întreabă-te de ce acum, de ce ai ajuns aici, ce beneficii ai pentru faptul că ai acele kilograme pe tine, ce protejează ele sau ce vor să arate celor din jur.
  • E o chestiune serioasă, trateaz-o ca atare.
  • Respectă-ți corpul și nu-l confuza. Ai început, foarte bine. Nu e momentul? Mai așteaptă, dar nu-i da azi salată și mâine înghețată. Metabolismul se schimbă, psihicul la fel, nu o să mai poftești la alimentele care te îngrașă, dar pentru asta e nevoie de timp. Dă-i timp.
  • Porțiile să fie cu bun simț. Adică mâncăm sănătos, dar nu trei farfurii. Fă-ți porții și nu ciuguli pe lângă.
  • Uită de rețete minune. Nu există! Nu te mai amăgi, mergi încet, dar sigur.
  • Acceptă-te așa cum ești, uită-te realist în oglindă, plângi, descarcă-te și începe să schimbi ce nu îți place, dar întâi permite-ți să te vezi realist.
  • Nu te consola cu pozele în care arăți bine. Ai poze din facultate, din liceu, de acum doi ani. Dacă nu mai arăți așa, nu te amăgi cu ele. Ai poze de ieri în care ai fost prinsă dintr-un unghi care te avantajează. Din nou, nu te consola cu ele dacă știi că nu ești așa. Nu contează pozele pentru noi, cei din afară, contează imaginea pe care tu o ai despre tine.
  • Nu slăbi pentru la vară, slăbește pentru tine, pe termen lung, nu o vedea ca pe ceva pe termen scurt.
  • Fotografiază ce mănânci. Dacă ți-e greu să monitorizezi ce mănânci, fă poze. Seara sau la sfârșit de săptămână poți să te uiți peste ele.
  • Dincolo de aspectul fizic, nu uita că te vei schimba ca om, oamenii din jurul tău se vor schimba în interacțiunea cu tine, sănătatea ta se va îmbunătăți.
  • Ia-l ca pe un proiect, proiectul tău, cel mai important, cel mai de preț, cea mai bună investiție de timp, energie și bani. Ai grijă de el și crede-mă că la evaluarea anuală o să ai o satisfacție incredibilă care nu se compară cu niciun alt feedback, cu nicio mărire salarială, cu niciun titlu pe cartea de vizită.
  • Nu uita că cea mai mare nevoie ai de tine. Ceilalți contează, dar în fața farfuriei ești singur/ă și tu decizi. Lasă-i pe ceilalți cu porțiile lor, tu ai planul tău.
  • Pune accent pe sănătate, fă-ți analizele, vezi dacă ai afecțiuni medicale de care trebuie să ții cont.
  • Consultă un antrenor sau un medic înainte să faci exerciții. Nu te lansa în sărituri și sporturi periculoase pentru persoanele cu greutate. Îți vei distruge genunchii și spatele.
  • Voința e prima de care ai nevoie.

Îți doresc mult spor și nu uita că motorul în acest proiect ești tu, iar când tu ești gata, nimeni nu îți poate sta în cale.

Ancuța

P.S.: Dacă aveți întrebări, vă rog să îmi scrieți. Mă ajută să știu ce vă preocupă, mai ales că multe din subiecte îmi vin din intercțiunea cu voi.

Nu uitați să vă abonați cu adresa de email pe blog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *