Alege-ți sportul pe care vrei să îl practici și începe

Atunci când vorbim despre o dietă, inevitabil ajungem ca printre primele idei discutate să fie cele despre sport. Ai nevoie să faci mai mult sport, trebuie să mergi la sală, începe să alergi etc.

Deja știi povestea.





La nivel de informație cunoaștem ce avem de făcut, dar la nivel psihologic ne sabotăm foarte mult și la acest capitol. Ne cumpărăm abonamente pe un an, promitem că din ianuarie începem, ne înscriem la mai multe cursuri, intrăm în grupuri de discuție și în cele din urmă, în scurt timp, renunțăm.

Oare de ce?

Cred că greșeala majoră este că ne grăbim, din nou ne grăbim spre rezultate imediate, rapide, facem azi oricât de mult e nevoie. Dacă de mâine arătăm bine este perfect.

Mai mult sport nu înseamnă neapărat un lucru bun pentru organism.

Începe încet. Renunță la mașină și mergi cu bicicleta, propune-ți să faci o plimbare de 30 de minute pe jos, fie dimineața, fie seara etc. Sub nicio formă nu te arunca în activități sportive dificile, pentru că șansele să ai probleme cu genunchii și spatele sunt foarte mari. Aici vorbesc din propria experiență și crede-mă, nu e plăcut deloc.

După ce ai ales un tip de mișcare preferată, abia atunci încearcă să mergi mai departe.  

Alege-ți sportul pe care vrei să îl practici. De exemplu, eu am ales să merg la cycling, ceea ce m-a ajutat foarte mult. Apoi am schimbat și am început să merg la yoga, apoi la dansuri și așa mai departe.

Sportul ar trebui să fie ceva ce face parte din viața noastră, nu prima soluție spre a slăbi. Prima soluție spre a slăbi este  mâncarea sănătoasă. Orice antrenor îți va spune asta, contează în primul rând ce mănânci și abia apoi ce sport faci.

Cum să faci pentru a te ține de treabă fără să te sabotezi:

  • Găsește un antrenor personal și începe un program cu el. Șansele să renunți atunci când ai pe cineva alături sunt mult mai mici.
  • Setează zile și ore clare cu antrenorul tău. Nu pleca de la sală până ce nu știi când urmează să revii. Altfel, riști să amâni să-l recontactezi și în timp să renunți.
  • Nu mânca mai mult dacă ai început sportul. De preferat să îl combini cu o dietă proteică. Avem tendința de a mânca mai mult pe ideea că oricum mergem la sală și dăm jos ce se depune. Nu e deloc așa, din contră. Multe persoane se îngrașă mai mult procedând așa. Nu uita că ai deja acumulate kilograme pe care trebuie să le dai jos.
  • Chiar dacă ninge, plouă, bate vântul sau e prea cald mergi la sală.




M-am gândit la acest articol după ce am ajuns pe o pagină a unui nutriționist care promitea rezultate miraculoase fără să fie nevoie de sport. Nu cred în acest tip de diete / stil de viață, deși am experimentat pe pielea mea doar sportul și da, fără o alimentație adecvată, nu a funcționat. Însă, nu e deloc un aspect de neglijat, din contră, merită toată atenția noastră. De ce? Pentru energia pe care ne-o dă, pentru felul în care ne simțim după, pentru cum arată pielea după, pentru cât de ușor urcăm scările, pentru deconectarea de la gânduri și griji zilnice atunci când îl practicăm, pentru că avem nevoie de o musculatură dezvoltată. Nu mă consider în măsură să vorbesc despre partea științifică a efectelor pe care sportul le are asupra corpului și creierului nostru, dar știu că experimentând pe propria piele, rezultatele se văd. Și deși fac exerciții de câteva ori pe săptămână, uneori zilnic și merg mult pe jos, simt nevoia să merg la sală și abia aștept să îmi reiau obiceiul când voi reveni în țară. Oricum, orice e mai bine decât nimic. Acum 2-3 ani nu cred că sportul meu consta în maximum 1 kilometru pe zi pe care îș făceam urcând sările la birou și plimbându-mă prin casă.

Zilele trecute ne-am dat seama că aici mergem pe jos mult mai mult decât acasă. Dacă aveam de mers de acasă până în centru 2-3 kilometri, luam mașina. Acum mergem pe jos. E clar că mediul ne influențează și credem că pierdem timp dacă mergem pe jos, că poate plouă (aici plouă zilnic și avem mereu o umbrelă mare cu noi), că poate e frig etc. Dar oare așa să fie? Cel puțin legat de timp pierdut nu cred că se mai aplică la ce trafic avem și la cât ne ia să găsim un loc de parcare. Asta ca să nu mai vorbim despre efectele pe care mersul le are asupra stării noastre de spirit.

Ideea e că orice ați alege pentru voi, fie că e vorba de acceptare a voastră așa cum sunteți, fie că vreți să slăbiți sau chiar să vă îngrășați, e sănătos ca sportul să facă parte din viața noastră. Dincolo de obiectivele pe care le avem pentru corpul nostru, sănătatea este în cele din urmă cea care contează și da, contează mult cum trăim și care e calitatea vieții noastre. Nu cred că e obiectivul cuiva să trăiască cu dureri într-un baston până la 100 de ani.

Mă gândesc acum la preconcepțiile pe care le aveam eu când mergeam la sală și vedeam persoane slabe și fit. Nu înțelegeam de ce vin atât de des, adică erau acolo la fel de des ca și mine care aveam o grămadă de kilograme de dat jos. Și vedeam cum trag de tare, vedeam cum se străduiesc. Acum pot să înțeleg, e un stil de viață, corpul are memorie și ce îl înveți, aia o să își amintească. În plus, sportul nu este și nu s-a inventat doar pentru persoane grase, ci pentru noi toți.

Când am zile în care merg acasă la cea mai apropiată cafenea și înapoi, imediat simt diferențe. Așa că sportul oricât de puțin, contează să fie făcut.

Sfatul meu este să alegeți și să începeți. 🙂

Exercițiu: Alege în decursul următoarelor două zile un tip de mișcare pe care vrei să-l faci și începe să te cauți un antrenor personal.

Dacă nu îți permiți financiar să colaborezi cu un antrenor personal poți găsi pe Internet aplicații care te ajută în acest sens, inclusiv filmulețe pe youtube. 

Dacă te afli într-un proces de schimbare a stilului tău alimentar sau vrei să începi unul, nu ezita să îmi scrii pe adresa de email ancuta.f.coman@gmail.com.

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să te înscrii la newsletter cu adresa de email.

Sursă foto copertă articol: Unsplash

Ancuța

3 comentarii publicate

  1. Frumos articol, felicitări Ancuța! Cât despre mersul pe jos, eu sunt fan, parcurg in medie 6 km pe zi, la sala am mers aseară pentru a doua oară, este o binefacere pentru trup dar și pentru suflet! La mulți ani frumoși, sănătoși, voioși!❤️

    • Mulțumesc, Miruna dragă! Știu că ești fană a mișcării și ești un exemplu în acest sens. Mulțumesc pentru urări! La mulți ani și o primăvară frumoasă! Te pup. Ancuța

Trackback-uri și pingback-uri 1

  1. Corpul nostru, stăpânul nostru? – ianca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: