7 metode prin care te poți relaxa la tine acasă

Această perioadă a anului este una menită relaxării, teoretic. Practic, nu e chiar așa. De multe ori ne scotem brusc din priză, adică de la alergatul printre sarcinile de zi cu zi de la birou și de acasă, deodată e liniște. Sau dimpotrivă, plecăm de la cele de la birou și ajungem la cele de acasă, la alergatul dintr-o parte în alta de sărbători. Încercăm să facem tot posibilul pentru ca totul să fie în regulă, să nu explodeze ceva acum, de Crăciun.

Deși ne propunem să fim liniștiți, de multe ori intrăm în noul an ca și Moș Crăciun din desenele animate care pică în șemineu alunecând pe horn, adică puțin șifonați.

O să vă spun o poveste care sună cam așa:

O familie își trimite copilul la un templu budist pentru a învăța să aleagă calea corectă și frumoasă în viață. 

După 3 ani, copilul vine acasă în vizită și este întrebat de către aceștia: „Ce ai învățat în tot acest timp la templu?” Vădit iritat de întrebare, copilul răspunde în doi peri: „Tot ce am făcut a fost să respir”. 

Copilul revine la templu. După alți 5 ani, adolescent deja, se întoarce în vizită acasă și i se adresează aceeași întrebare: „Deci, ce ai învățat de data aceasta?” La fel de iritat, răspunde: „În toți acești ani am învățat să respir”. 

În fine, după alți 10 ani, devenit deja adult, revine acasă și este întrebat același lucru de către familie. Ajuns deja într-un stadiu al cunoașterii de sine, el răspunde: În sfârșit, am învățat cu adevărat să respir. 


De foarte multe ori pare că știm să facem lucrurile simple, cum ar fi să respirăm. Cu toate acestea, majoritatea dintre noi nu respiră corect. Cauzele pot fi de la postura corpului până la stresul zilnic. Există multă literatură de specialitate pe acest subiect, așa că vă invit să aprofundați subiectul, în speranța că este unul de interes pentru voi.

Iată care sunt câteva metode de relaxare pe care le puteți face din confortul casei voastre:

  1. Prima metodă este chiar respirația corectă. Ajustează-ți postura corpului, de preferat stai în șezut cu tălpile pe podea și trage aer adânc în piept. Inspiră și expiră așa de câteva ori, apoi urmărește-ți respirația, pe care ar trebui să o simți în abdomen. Aceea este cea corectă.
  2. Meditație. Astăzi există o varietate de metode de a medita. Puteți să practicați una dintre ele, să instalați o aplicație care să vă ajute în acest sens sau pur și simplu să vă faceți o rutină din a sta cu voi măcar 10 minute dimineața și 10 minute seara. Întrucât ar fi multe de spus aici, intenționez să scriu un articol cu tipurile de meditație pe care le-am învățat de-a lungul timpului.
  3. Yoga. La fel ca și pentru meditație, există mai multe tipuri de yoga. Romina a scris aici un articol pe subiect. Vă invit să îl/o citiți. Pentru yoga la voi acasă v-o recomand pe Adriene. Bineînțeles, veți găsi mulți alți instructori de yoga pe Youtube. Pentru cei care aveți hernie de disc, vă recomand următoarele video-uri: Celest Pereira, Adriene- yoga for sciatica. În funcție de unde este situată hernia puteți găsi diferite filmulețe. Important este să știți că există variante. Dacă aveți semne de întrebare, consultați-vă cu medicul înainte de a le practica.
  4. Stretching. Știți acel moment de dimineață când parcă picăm din pat, după ce abia nimerim butonul de stop al alarmei? Într-o ieșire la munte am avut ocazia să văd și o altă modalitate de trezire. Una dintre fete nu se dădea jos din pat până ce nu făcea câteva mișcări de stretching. Mi se pare foarte sănătos pentru energie, articulații, circulația sângelui etc. Eu am cumpărat acum mulți ani DVD-ul lui Carmen Bruma, 3S: Sănătoasă, Suplă, Sătulă. Acolo sunt exerciții de maximum 30 de minute, care includ și 5 minute de stretching. Le-am făcut de atâtea ori, că deja corpul meu și le amintește și acelea îmi sunt mie cel mai la îndemână să le practic. Bineînțeles, pe youtube puteți găsi multe variante în funcție de timpul și de starea voastră de sănătate.
  5. Pictat. Eu spun că nu am talent la pictat, ceea ce nu mă împiedică să practic. 🙂 Acum 1-2 ani, era o modalitate prin care mă relaxam. Pictam pe pânză luată de la Jumbo. Uneori nu aveam răbdare (apropos de relaxare) :), alteori însă îmi dădeam voie să pictez pur și simplu. Le-am donat la Copii și Zâne pentru a le vinde la târgurile de strângere de fonduri. Asta ca idee, în caz că nu știți ce să faceți apoi cu ele. Există cursuri de pictat dacă credeți că aveți nevoie, dar dacă scopul este relaxarea, dați-vă voie să pictați pur și simplu.
  6. Citit. Aici este important să facem o diferență între cititul pentru relaxare și cititul de specialitate, să-i spunem. Dacă citim pentru domeniul în care activăm, eu consider că asta face parte din formarea noastră ca și specialiști. Ne luăm notițe, încercăm să reținem ce e scris acolo, ne gândim cum să aplicăm în practică etc. Deci, aș include asta la formare/perfecționare/învățare continuă, dar nu la relaxare. Pentru relaxare vă recomand să citiți romane sau carți popcorn, cum le mai numește Cristian China-Birta. De altfel, pe pagina lui de Facebook găsiți și video-uri cu recomandări pentru aceste cărți.
  7. Pregătește-ți un colț Zen în propria casă. Poate fi o baie fierbinte, un loc unde să poți citi în liniște, unde să pictezi, unde să știi că poți sta tu cu tine, măcar câteva minute.

Pentru lucrurile care nu vin natural la început este nevoie să depunem perseverență conștientă în acea direcție. Este exact ca și sportul. E greu să începi, dar când ai reușit să mergi câteva luni și să te antrenezi, deja simți nevoia să continui.

Recomand folosirea cu moderație a telefonului, întrucât putem ajunge să stăm cu el în mână ore întregi dintr-o zi, ore în care cel mai probabil cu greu ne relaxăm pentru că mintea noastră rămâne activă.

Vă doresc liniște și relaxare pentru zilele care urmează și pentru anul care vine.

Dacă acest articol ți-a fost util, te invit să îl distribui și nu uita să te înscrii la newsletter cu adresa de email.

Mă poți urmări pe Facebook aici: www.facebook.com/ancutacoman.ro/

Foto copertă articol: Annie Spratt, Unsplash

Toate cele bune,

Psih. Ancuța Coman

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat: